Başlıksız Belge

RAPORUN AYRINTISI

VERÇENİK DAĞI TIRMANIŞ RAPORU

Tarih: 22.09.2015 – 24.09.2015
Dağ: Verçenik Dağı (3711)
Rota: Baca Rotası
Kamp Yeri: Kapılı Göller
Ekip: M. Köksal SONBAY, Emirhan ER, Selda ŞENSÖZ, Engin OSMANAĞAOĞLU

Teknik Malzeme: 60 metre 1/1 Dinamik İp, 5 universal sikke, 5 ekspres bant, çekiç, emniyet kemeri, prusik, karabina, HMS, ATC, yardımcı ipler, muhtelif boylarda açık kapalı perlon

22 Eylül 2015

Ben, Selda ve Emirhan saat 09:00’da benim arabamla Trabzon’dan yola koyulduk Ardeşen’den de
Engini alarak ekibi tamamladık. Saat 10:30’da Çamlıhemşin’e vardık burada alışveriş ve kahvaltı
molasından sonra araç değiştirip 12:15’de Verçenik Yaylasına doğru yola çıktık saat 14:00 da
yaylaya vardık ve son hazırlıklarımızı yapıp kapılı göllere kamp atmak için yürüyüşümüze
başladık. Hava kapalı ara yağmur atsa da bizi çok ıslatmadan ‘kapılı göller’ kamp alanına saat
16:00’da vardık. Çadırlarımızı kurup dinlenmeye çekildik saat 19:00’da akşam yemeği
hazırlıklarına başlayıp saat 20:00’de yemek işimizi tamamlayıp, çayımızı kahvemizi içtikten sonra
tırmanış için teknik toplantıyı yapıp sabah 05:30’ saatlerimizi kurduk ve dinlenmeye çekildik.

23 Eylül 2015 Çarşamba
Sabah 05:30 ‘de uyanarak kahvaltımızı yaptık, zirve çantamızı hazırlayıp 06:30 ‘da açık havada
Verçenik zirveye giden çarşak patikasını yürümeye başladık. Saat 07:30’da kaya babasının
bulunduğu sırta vardık. Burada batonlarımızı bırakarak kaya setlerinden yükselişe ve çarşak
hattan devam edip saat 08:15 yan geçiş yapacağımız kapıya geldik. Mevcut sikkeleri kullanarak
60 mt’lik ipimizi açıp pursik sürerek yan geçişi tamamlayıp, baca etabının dibine geldik. Taş
düşürme ihtimalinden dolayı baca etabı tırmanışı için tek tek tırmanma başladık. Lider çıkışı için
Engin artçı da Emirhan olarak belirledik. Tap rap tırmanan enginin emniyetini Emirhan alarak
bacanın 50 metrelik kısmını çıktıktan sonra güvenli bölgede doğal emniyet noktasını kullanarak
istasyonu kurdu ve devamında Selda, ben ve en son Emirhan malzemeleri toplayarak yanımıza
geldi. Devamında yürüyüş şeklinde devam edip 10:30 zirveye ulaştık. Havanın açık olmasını fırsat
bilerek 01 saat 45 dakika zirve keyfi yaptık. Yanımızda getirdiğimiz zirve defterini, zirveye uygun
şekilde bıraktık. 12:45 ‘de inişe geçtik. Taş düşürmemeye dikkat ederek zirvenin altında ki büyük
sette kaya babasından iki açık sıfır kırmızı perlonu birleştirerek istasyonu oluşturduk ve perlonları
bıraktık. İlk blok inildikten sonra mevcut sikke ve kaya babası kullanılarak ikinci istasyonu kurup
kapıya kadar teker teker inişimizi gerçekleştirdik. Tekrar yan geçiş yapmak yerine baca girişinde
bulunana sikkeden emniyet alarak teker teker inişimizi gerçekleştirdik. İpimizi yanımıza çektikten
sonra çarşak hattına girerek yürüyüşümüze başladık batonarımızı bıraktığımız kaya babasının
bulunduğu sırta geldiğimizde 10 dk dinlenip sıvı alımı yaptık ve çarşak hattan devam ederek
çanağa oradan da kamp alanına saat 15:14’de vardık ve istirahate geçtik.

24 Eylül 2015 Perşembe
Sabah çadır keyfinden sonra göl kenarında kahvaltımızı yapıp toparlanmaya başladık saat 11:15
de kamp alanından ayrılıp 12:10 de Verçenik Yaylasına aracın yanına vardık ve binip yola
koyulduk. Saat 13:14 de Çamlıhemşin’e gelerek faaliyeti sorunsuz bir şekilde tamamladık.

Fotoğrafları görmek için tıklayınız.